Magic Tricks

ترفندهای جالب

Magic Tricks

ترفندهای جالب

بام سبز و انرژی و تاثیر آن بر محوطه سازی

يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵ ق.ظ

حرکت به سمت استفاده از ساختمان سبز در طی دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است، به این دلیل که صاحبان ساختمان ها و مدیران جامعه تمایل دارند هزینه های انرژی را کاهش دهند و اثرات منفی زیست محیطی عملیات های ساخت و ساز را کاهش دهند.

در زمینه محوطه سازی یکی از مهم‌ترین مولفه های فرآیند ساختمان سبز، نصب زیرساخت مناسب برای بام سبز است. به طور کلی، بام ها نقش بسیار مهمی در استفاده از انرژی ساختمان ایفا می کنند. سقف های دارای شیب‌ تند در انعکاس گرمای خورشیدی کارآمدترند، اما سقف ها یا بام های مسطح، یک چالش مهم برای افزایش بازتابندگی خورشیدی برای بهینه سازی عملکرد انرژی هستند.

LEED استاندارد طراحی انرژی و محیط ‌زیست است. با توجه به LEED، یکی از تکنیک ها برای بهینه سازی انرژی برای بام ها، به ویژه آن هایی که مسطح هستند، استفاده از فضای سبز است در بام سبز است.​

اگرچه بام های سبز یک بعد تقریبا جدید در فرآیند ساخت و ساز مدرن هستند، اما شهرت آن به عنوان یک تکنیک ساخت و ساز از مدت ها پیش ثبت شده است. در واقع، در قرن بیستم، پشت بام های سبز به عنوان یک عمل ساخت بومی در نظر گرفته می شد و برای پروژه های ساخت و ساز مدرن مناسب نبود.

با این حال، همانطور که رشد پراکنده شهری همراه با کاهش فضاهای سبز شهری افزایش یافت، سقف های سبز در ابتدا در سوییس و آلمان محبوبیت پیدا کردند. با این حال، سال های اخیر بود که سقف‌های سبز نقش فزاینده ای در فعالیت های ساخت و ساز سبز در سراسر جهان داشته اند، و به ویژه در مورد آمریکا، پشت بام های سبز تا حد زیادی در بخشی از استاندارد LEED محبوبیت پیدا کرده است. ​

 

محوطه سازی پایتکس

 

انواع زیرسازی چوب پلاست در محوطه سازی

۱٫ زیرسازی چوب اشباع شده

یکی از مناسب ترین نوع از انواع شاسی در زیرسازی و محوطه سازی، استفاده از انواع دک چوب پلاست در کف و در محیط تراس، بالکن،  حیاط، اطراف استخر، آبنما با ارتفاع کم و انواع دیوارپوش است.

مزیت های چوب اشباع شده:

سرعت بالا در نصب آن

ضد آب بودن آن

ضد قارچ و باکتری بودن آن

دارای حداقل انقباض و انبساط در برابر دما های مختلف است

از ضربه پذیری بالایی برخوردار است

۲٫ زیر سازی با شاسی فلزی

استفاده از شاسی فلزی در مکان هایی از محوطه مانند نما، استخر، کفپوش های پر تردد، روف گاردن، آلاچیق و پرگولا، فلاورباکس، نیمکت و… پیشنهاد می شود و می توان اینگونه بیان کرد که یکی از بهترین نوع از انواع شاسی در زیرسازی محسوب می شود، به شرط آن که تمامی استاندارد های لازم در نصب و اتصالات رعایت شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۵
Magic Tricks

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی