Magic Tricks

ترفندهای جالب

Magic Tricks

ترفندهای جالب

آلاچیق فلزی در محوطه سازی

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۳۴ ب.ظ
آلاچیق فلزی، رقیب جدیدی برای آلاچیق چوبی است. زمانی که صحبت از آلاچیق می شود، ناخودآگاه همه ذهن ها به سمت آلاچیق های چوبی با نیمکت های چوبی و گلدان های اطرافش می رود. البته که آلاچیق های چوبی زیبایی خاصی دارند و با طبیعت کاملا سازگار هستند و همخوانی دارند، اما این مسئله به این معنا نیست که متریال های دیگر را کنار بگذاریم و از طرح ها و مدل های جدیدتر استقبال نکنیم. آلاچیق فلزی هم از همین دسته مدل هاست که اگر به جای خودش و به صورت اصولی اجرا شود، می تواند از آلاچیق های چوبی حتی کاربردی تر و زیباتر هم باشد. که البته این مورد به شناخت بیش تری از این مدل آلاچیق ها و اطلاعات کافی در مورد آن ها نیاز دارد. آلاچیق فلزی مستحکم ترین و بادوام ترین نوع بین آلاچیق هاست. از این جهت که شکل دهی به فلز راحت تر است، آلاچیق فلزی می تواند در طرح ها و مدل های متفاوت طبق خواست مشتری ساخته شود. در این آلاچیق ها، در صورت نیاز از چوب و شیشه نیز می توان استفاده کرد. از آلاچیق های فلزی عموما در داخل پارک های شهری و محوطه سازی استفاده می شود و سقف آن ها نیز بیشتر از جنس ورقه‌های فلزی و یا سفال است. در هر آب و هوایی می توان از آلاچیق های فلزی استفاده کرد و در انواع طرح های متنوع سنتی و مدرن قابل طراحی و ساخت هستند.  

آلاچیق فلزی در محوطه سازی

 

انواع مدل آلاچیق فلزی در محوطه سازی

به دلیل انعطاف پذیری بالای فلز، آلاچیق های فلزی به راحتی می توانند از هر نظر طراحی های متنوعی داشته باشند. از نظر شکلی این نوع آلاچیق می تواند شکل های هندسی متفاوت مانند چهار گوش، پنج گوش تا دایره ای را داشته باشند. دیگر ویژگی این سازه ها در این است که می توانید سقف های گوناگونی را با آن اجرا نمایید. از سقف های شیشه ای و متحرک گرفته تا طرح های پارچه های و حتی چوبی. برخی از این آلاچیق ها دارای ستون ها ضخیم و بزرگ هستند و برخی دیگر با ظرافت هر چه تمام تر تزییات پرکاری را به نمایش می گذارند. اگر بخواهیم از آلومینیوم استفاده کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که این متریال در عین مقاومت و دوام بالا، وزن بسیار پایینی دارد و این موضوع برتری ویژه ای را به آن داده است. اگر دوست ندارید سازه فلزی در بین درختان و گیاهان محوطه تان دیده بشود، به راحتی می شود آن را با نصب نمای چوبی بر روی آلاچیق و یا با استفاده از پرده های پارچه ای که در اطراف آن آویزان می شوند پنهان نمود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی